donderdag 26 april 2012

Day out: Bookbinding in Brussels

Het is mij al vaker overkomen. Op dagen dat ik echt ergens op tijd moet zijn, laat plots de gps het afweten. Vandaag ging ik in op een uitnodiging van Antalis om een workshop rond boekbinden bij te wonen. Eén van de sprekers was Boekbinderij Patist – een gerenommeerde boekbinderij in de buurt van Utrecht – en ik had super veel zin om nieuwe ideeën op te doen van onze Noorderburen en mijn dagje door te brengen met gelijkgezinden: papierfreaks dus. De workshop ging door in Bibliotheca Wittockiana, een bibliotheek in St-Pieters-Woluwe die onderdak biedt aan een van de mooiste en meest prestigieuze boekbandcollecties ter wereld. Maar zoals gezegd: de gps gaf de geest ... Wel twee uur heb ik zitten rondrijden langs de rand van Brussel, het leek wel of niemand ooit al van Woluwe-St-Pierre had gehoord. Hoe dan ook,  niemand wist de weg er naartoe. Een beetje op goed geluk (en door middel van een telefonische hulplijn) ben ik er uiteindelijk toch geraakt en heb ik mijn gading papiervreugd nog gekregen. Zoveel leuke bindwijzen die ik nog helemaal niet kende en waarvan er een aantal zijn die ik zeker zelf eens ga uitproberen. En weer een hele gading mooie, nieuwe papieren ... smelt!

En als er dan toch één voordeel was aan mijn dolle autorit vanmorgen, dan was het wel de mooie groene randgemeenten waar ik ben doorgereden. Ukkel bijvoorbeeld. En het Ter Kamerenbos. Ik ken echt niemand die daar ooit al is geweest – écht niemand. Staat vanaf vandaag op mijn lijstje "Things to do on a lazy sunday"!

I really would like to try some of these bookbinding techniques









Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...