maandag 17 september 2012

Typewriter blues

Sinds een tijdje keer ik mijn computer af en toe de rug toe. Verftubes op het bureau, knipsels en plaksels aan de muur, een toren boeken op de grond (ter inspiratie), een schrift om in te krabbelen. Het laat mij toe te klungelen, opnieuw te beginnen, een bepaalde piste te volgen en aan het einde van de dag te kunnen zeggen: "Ik heb iets gemaakt".
Dit in tegenstelling tot mijn vriend Mac, die met zijn appeltje Z elk proces dat aan het resultaat is vooraf gegaan, netjes uitgomt tot een blanco werkdag.

Maar om nu te zeggen dat ik terug wil naar zo'n ouderwetse schrijfmachine? Zo nostalgisch ben ik ook niet echt. Geef mij dan toch maar mijn geluidloze toetsenbord van Mac-je, mijn kabeltje dat mij met jullie verbindt en tja ... ook mijn appeltje Z.


Sometimes I turn my computer off and ignore it for a while. Paint tubes on the desk, clippings on the wall, a tower of books on the floor (for inspiration), a notebook to doodle. It allows me to fumble, to start all over again, then follow a certain track and at the end of the day to say: "I've made ​​something."
Unlike my friend Mac, whose apple Z-button changes every creative process in a blanco day of work.

But you will never hear me say I want to return to those old-fashioned typewriters.
I'm
not really that nostalgic. Actually I like the silent keyboard of my Mac-buddy,
my
internet cable that connects me with you guys and well ... also my apple Z-button.


01. ? / 02. Flying House Studios / 03. Gwyneth Page / 04. Cubicle Refugee


Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...