zondag 30 maart 2014

New born: Renée

Renée kwam een beetje te vroeg, maar gelukkig was het ontwerp en het concept voor het geboortekaartje volledig klaar. Enkel de snoepzakjes en doopsuikerdoosjes – die ik maakte van kartonnen koffiebekers – moesten nog gevuld worden.

De mama van Renée wilde graag een ruw papier voor het kaartje, dus ging ik bij de drukker kijken wat die in stock had. En we vonden in de oude doos deze mooie Texture Tradition, een wit papier met een beetje structuur. Ik ben zelf geen fan van het gladde, soms kleurcopy-uitziende digitale drukwerk en ik ben zo blij dat ik een drukker heb die bijna op alle papier digitaal een matte uitstraling kan bekomen. Soms moeten we een testje maken en tot de conclusie komen dat het niet lukt, maar meestal zijn de resultaten echt verrassend mooi!

Dus digitale druk hoeft er echt niet "cheap" uit te zien, je kan er zoveel moois mee doen en het is minder duur dan andere druktechnieken zoals offset en letterpress.

Wil je graag wat voorbeelden "live" komen bekijken?
Geef gerust een seintje!







Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...