donderdag 18 juni 2015

When the mountain tops call …

Ik ben zelf altijd heel erg nieuwsgierig naar hoe een ontwerper een bepaalde collectie creëert, waar hij of zij inspiratie vond. Dus heb ik zin om op de blog af en toe wat meer te vertellen over hoe mijn eigen ontwerpen tot stand komen.

Voor het geboortekaartje van ons zoontje Remi heb ik lang gezocht naar het verhaal dat ik wilde vertellen, de illustraties die daar bij pasten, de kleuren en patronen die dit verhaal moesten ondersteunen. Ik was er al snel uit dat het een avontuurlijke kaart moest worden die bruiste van de nazomer en het buitenleven. Het voelde goed om nog eens dieper te graven, te wroeten, te vloeken (mja, dat hoort erbij) en dóór te duwen tot ik vond dat het helemaal goed zat. En ik was heel blij met het resultaat.

De originele illustraties van waaruit het geboortekaartje ontstond – september 2014

Oorspronkelijk wilde ik de illustraties enkel en alleen voor het geboortekaartje van Remi gebruiken, maar omdat ik er zoveel leuke reacties op kreeg, besloot ik om ze als basis te nemen voor mijn nieuwe collectie. De sfeer van knetterende kampvuurtjes, mooie bergtochten, wilde bloemen en warme appeltaart zat al in mijn hoofd en ik paste het kleurenpalet er op aan.

Het kleurenpalet van de nieuwe collectie – maart 2015



De originele illustraties van de bloemen – juli 2014
Met de geschilderde bloemen stelde ik een wildboeket samen op een mintkleurige achtergrond. Omdat ik met deze kaart wat rust wilde creëren, vond ik een eenvoudige enveloppe met een dun donkerblauw streepje de beste aanvulling.

Postkaart "Wild Flowers" – mei 2015

Ik wilde in de collectie absoluut ook een kaart waarbij de geur van zelfgemaakte taart je al tegemoet komt. Zo ontstond het oudroze patroon met de handgeschreven tekst. Het okergele motief – geïnspireerd op een zachte dierenvacht, waarbij de haartjes alle kanten opstaan – paste er perfect bij.

Postkaart "Happiness"  – mei 2015



Uiteindelijk duurde het niet lang eer alle ontwerpen volledig op punt stonden en ik de productie kon opstarten. Voor de postkaarten koos ik voor een warm wit karton dat heel zacht aanvoelt. De enveloppen zijn heel dun, wat een mooi contrast geeft met de dikke kaarten. Omdat het moeilijk schrijven is op een enveloppe met print, maakte ik ook bijpassende adresstickers.

Verschillende soorten adresstickers – mei 2015


Maar dan kwam nog het grootste werk: foto's maken en de nieuwe catalogus samenstellen. De foto's moesten echt perfect zijn en ik vond het belangrijk dat mijn oorspronkelijke verhaal op een inspirerende manier werd verwoord. Ik maak zeker nog eens een blogpost over hoe mijn collectiefoto's tot stand komen, maar ik kan je al verklappen dat het allemaal redelijk à l'improviste gebeurt hier en ik met heel weinig (om niet te zeggen geen) budget probeer om een mooi beeld te maken.

De  postkaarten en enveloppen van de nieuwe collectie – mei 2015


Dus de catalogus is er, de collectie staat online. En elke keer ik er naar kijk, zit ik helemaal met mijn hoofd in die mountain tops.

Happiness
is gewoon altijd én overal homemade.

-------------------

Sinds 2 weken vind je in de webshop ook save-the-date kaarten die volledig kunnen gepersonaliseerd worden en helemaal in dezelfde sfeer zitten van deze collectie. 

Wil je graag instant zien hoe mijn ontwerpen worden gemaakt? Volg me dan zeker op Instagram.




2 opmerkingen:

  1. Helemaal gelukkig word ik ervan. Ik ga er meteen een paar bestellen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Haha, super! Daar word ik dan weer gelukkig van :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...