zaterdag 5 november 2016

Workshop Styling & Fotografie

Als ik één ding moet noemen wat ik het leukst vind aan het werken als zelfstandige, dan is dat zeker en vast de nieuwe samenwerkingen die ik kan aangaan met super toffe en getalenteerde mensen die, soms onverwachts en heel toevallig, op mijn pad komen. Toen ik dit voorjaar begon deel uit te maken van de creatieve coworking Likebirds, leerde ik Silvie kennen, een fotografe uit Brugge, óók altijd te vinden voor nieuwe uitdagingen. Een match dus! Al snel kwamen we op het idee om samen een workshop te organiseren.

© Silvie Bonne
Bij de opstart van mijn webshop ondervond ik zelf hoe moeilijk het is om mooie en aantrekkelijke foto's te maken van de producten die ik wou verkopen. Ik had helaas niet het budget om er telkens een professionele styliste en fotografe bij te halen, dus heb ik door de jaren heen – een beetje noodgedwongen – heel wat ervaring opgedaan in styling & fotografie. In het begin ging dat gepaard met best wel wat teleurstelling, omdat het resultaat vaak niet was wat ik eigenlijk voor ogen had. Maar vandaag zijn mijn foto's uitgegroeid tot iets waar ik graag veel tijd aan besteed en maakt het een belangrijk deel uit van wie ik ben als grafisch vormgever en hoe ik mijn werk toon aan de buitenwereld.

© Silvie Bonne


Omdat ik zelf op zoek ging naar een ongedwongen, inspirerende workshop rond styling en fotografie en die niet vond in België, dacht ik dat het wel leuk zou zijn om er zelf eentje te organiseren om mijn ervaringen te delen. Ik ging er vanuit dat veel startende bloggers en online winkeliers met dezelfde moeilijkheden te maken krijgen als ik, een aantal jaar geleden. Een paar eenvoudige tips kunnen daarbij een wereld van verschil maken voor je foto's. En mooie foto's betekent: meer volgers, meer lezers, meer klanten!



Dus zat ik samen met Silvie en werkten we een workshop uit waarin we alle do's and don'ts van productstyling & -fotografie aan bod laten komen. Daar hoort natuurlijk een stukje theorie bij, maar het grootste deel van de workshop gaat naar het praktijkgedeelte. Je leert het namelijk pas écht door veel te oefenen en je camera goed onder de knie te krijgen. Ik zorg voor een tafel bomvol props, die iedereen kan gebruiken om een eigen, persoonlijke styling mee op te bouwen in een kleine diy-fotostudio. Na het fotograferen wordt er ook nog aandacht besteed aan de nabewerking.



De eerste workshop ging door op 28 oktober in Gent en 10 enthousiaste mensen uit verschillende hoeken (zowel professioneel als geografisch) schoven aan voor een dag vol inspiratie. Dat smaakt ongetwijfeld naar meer bij mezelf en Silvie! De volgende workshop gaat door op 4 februari 2017, binnenkort kan je hiervoor inschrijven via de webshop van Mino. Zien we jullie daar?

© Silvie Bonne
© Silvie Bonne
© Silvie Bonne

© Silvie Bonne


1 opmerking:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...