dinsdag 14 maart 2017

Nieuwe aanpak, meer creatie

Wie mij de laatste weken een mailtje stuurde, is het misschien al opgevallen: zo nu en dan gaat mijn mailbox op automatische reply. Het onderwerp luidt dan "Creatiedag" of "Inspiratiedag", wat wil zeggen dat ik even tijd maak voor het creatieve proces van Mino. Daarom worden mailtjes niet zo snel beantwoord als jullie van mij gewoon zijn.

MINO is een kleine webshop met een eigen collectie stationery, stempels, geboorte- en trouwkaarten. Daarnaast organiseer ik allerlei creatieve workshops, werk ik leuke DIY's en printables uit, maak ik ontwerpen op maat. Ik schreef er op deze blog al vaker over, want het is soms moeilijk om een goed evenwicht te vinden tussen alle aspecten die het creatieve solo-ondernemen met zich meebrengt. Soms zijn er weken waarin ik enkel mailtjes beantwoord, nieuwsbrieven verstuur, taart bestel voor de workshops, digitale voorbeelden van geboortekaartjes en stempels maak, pakketjes verzend. Het hoort er allemaal bij en ik hou ook van die afwisseling. Maar wanneer de ideeën voor een nieuwe collectie al bijna 2 jaar in de kast blijven liggen, dan wordt het tijd voor een nieuwe aanpak.

Een eerste, belangrijke verandering is dat ik tijdelijk hulp krijg van Mien. Twee keer per week gaat ze door alle mailtjes, volgt ze bestellingen op en helpt ze bij de voorbereiding van de workshops. Daarnaast is Mien ook een talenknobbel en maakt ze de teksten in de webshop duidelijker, de structuur efficiënter. Ze geeft de communicatie van MINO mee vorm en ze bedacht ook het concept van de Flowerwrap DIY.  Bovendien zie je Mien (of toch een deel van Mien) ook regelmatig verschijnen in foto's of diy's. Super handig hoor, zo'n model!

Mien als model voor het promobeeld van Atelier Botanique
Een tweede aanpassing is dat ik ben beginnen plannen. Dat lijkt zo logisch dat het een beetje onnozel klinkt, maar voor mij is het echt iets nieuws. Tot nu toe was ik gewoon om bijna van dag tot dag te kijken wat ik zou gaan doen. Met de webshop die groeit en de volle workshopagenda is dat op een bepaald moment gewoon niet meer haalbaar. Daarom heb ik nu een maandkalender, netjes uitgeprint en opgehangen, met verschillende kleurtjes die alle taken groeperen op vaste momenten tijdens de week. Zo komt er genoeg ruimte vrij voor een creatieve dag (de dag dat jullie een automatische reply ontvangen), maar ook voor mijn wekelijkse yogales of een lange lunch met een vriendin. Want een vermoeide en gestresseerde ontwerpster, daar heeft niemand wat aan, toch?

Met een geweldig dikke merci aan Charlotte, die me hierbij de spreekwoordelijke schop onder mijn kont gaf.


Het gevolg van al dat plannen, is dat vanaf nu de bestellingen uit de webshop, allemaal samen, twee maal per week worden verwerkt. Dat zorgt er niet alleen voor dat ik meer tijd kan maken om te ontwerpen, het is ook beter voor het milieu als er meerdere pakjes samen worden verzonden. En op die manier kan ik er ook blijven voor zorgen dat jouw pakje - met een persoonlijke boodschap en mooi ingepakt - aan al jouw verwachtingen voldoet.

Wil je meer weten over de levertermijn van een specifiek product? Dat kan hier. Heb je echt heel dringend iets nodig? Bel of mail dan gerust en dan kijk ik wat mogelijk is.
 
Workshop Styling & Fotografie

Dus waar mag je je de komende maanden aan verwachten? Leuke workshops, nieuwe producten en veel inspiratie. En af en toe dus een automatische reply.



Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...